Känsla

Sol utomhus och tékopp och portionssnus inomhus. Det blir en härlig söndag idag, det känns. Liksom varm och vänlig. När jag tittar ut genom fönstret får jag samma känsla i kroppen som jag alltid fick när det var påsklov hemma, då man fortfarande gick i skolan, och solen lyste och det var behagligt väder och snön gnistrade. Och man funderade på att ta på sig skidorna för att skidra ut på isen och dricka varm choklad och få årets första fräknar på näsan. En plan man sällan fullbordade, men ändå. Jag får samma känsla idag, känner mig hemma. Lite frihet, tystnad och rosiga kinder. Känslan är mysig, men ganska svår att beskriva med ord. Man måste uppleva den.


Det slutade med att jag gick ut igår, jag velade fram och tillbaka som fan. Det blev en trevlig kväll som började hemma med Johanna och lite bubbelvin och tjejsnack och som sedan fortsatte (efter att ha halkat mig in mot stan - för satan vilken halka!) på Platå. Öl och vin och dans. Och slutligen McDonalds.


Jag ska duscha bort kroglukten och sedan gå ut i plusgraderna. Ska handla och sedan baka bröd. Och väcka Martin som sover bort en fantastiskt fin dag.


bild: weheartit

Feedback
Postat av: emma

vad bra att det löste sig tillslut :)

2011-01-09 @ 12:52:51
Postat av: Johanna

En kanske kan få se lite bilder på resultatet av brödbaket?



Se bilder på ett framtida resmål på min blogg. Vi pratade ju resor igår. Ni kanske kan hänga på, du och Martin? :)

2011-01-09 @ 18:01:20
URL: http://screamsbreakthesilence.blogg.se/
Postat av: Mams

Har Märtalängtan!!!!

2011-01-10 @ 22:45:02
Postat av: Mr. coolawesomemegasuperspecial Dude

Kan inte mamma flyta till dig om hon har sån jävla märtalängtan... Så kan ni komma till norrbotten och hälsa på i mitt egna hus.

2011-01-12 @ 01:11:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0