En halv heldag

Min hals dödar min livslust just nu. Hatar halsont mer än någonting annat man kan drabbas av i förkylningstider. Och rethosta också, såklart.

Idag (nu; igår), mina kära läsare, har jag haft en trevlig fredag. Arbetsförmedlingsinskrivning (äntligen), stadsrunda, tröjköp, pizza, sällskapsspel hos Johanna och Pontus, chokladmousse á la Johanna och filmtittande har hunnits med. Nu är jag så jäkla trött, känns som att jag hållit igång flera dagar i sträck, när det egentligen bara handlar om ca tolv timmar (fan, vad förslappad jag måste vara).

Imorgon (nu; idag) blir det ytterligare en sväng runt i stadens butiker. Är ute efter någonting fint att bära på morgondagens tjugofemårsfest. Och tjugofemårsfest säger ju sig självt - glatt humör och alkohol. Phew! Dags att få sin skönhetssömn, antar jag. Annars kommer jag aldrig orka med en helkväll i dimmans tecken.


Dagens tröjköp! Får mig att se ut som en stenhård militär. Typ.


Nu önskar jag eder en god natts sömn, för sova gott ska i alla fall jag göra. Så jävla tungt och gott och länge. Adjö.

Feedback
Postat av: G

Du kanske inte borde parta så attans mycket, det håller dig liksom sjuk.

2010-09-25 @ 15:26:41
URL: http://picturesofhome.blogg.se/
Postat av: Märta svarar:

G: Hörrö, du skulle bli besviken om du såg mig parta loss - två cider, kanske en öl, sedan är det klart. Är nästan alltid nykter när jag går ut numera. Slipper bakfyllan och kommer faktiskt ihåg hela kvällens händelseförlopp. Mycket bättre än att supa ner sig!

2010-09-25 @ 18:07:01
URL: http://marekal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0