Denna skam

Det blev egenpanerad fisk med kokt potatis och skirat smör till middag idag. Riktig husmorsmat. Gött som attan och relativt snabblagat. Perfekt torsdagsmiddag.

Fyfan, vilken torris jag är! Vem bryr sig ens om vad jag äter till middag, och vilken tjugoettåring bestämmer sig för att laga hemmapanerad fisk? Jo, en tråkig jävel! En Märta! En fulländad torrboll!

Vill ni veta en till sak, en skrattretande löjlig grej? Inatt, när min karl var på praktik, kunde jag inte somna. Låg helt vettskrämd i sängen. Vet ni vad som hjälpte mig att somna i detta skärrade ögonblick? ATT KRAMA OM MIN NALLEBJÖRN, ANDY-PANDY! Åh, skammen alltså. Jag hade hoppats på att jag under natten skulle lyckas sparka ner Andy-Pandy från sängen, utplåna bevisen på att han kramaktigt kramats sönder under nattens gång, innan min karl kom hem på morgonen. Oturligt nog var ju Andy-Pandy den första min karl lade märke till när han kom hem och gick till sängs...

Skammen, skammen, skammen. Det är bara ren tur att jag ser ut som en söt  liten fluffgris när jag sover, då är det liksom okej att sova med mjukisdjur, enligt min karl. Och ja, skönt att höra...


...but still - denna skam!

Feedback
Postat av: Mams

<3

2010-10-15 @ 06:48:24
Postat av: emma

vadå det är väl inget fel med sådan mat? riktigt fin mat enligt mig :) ge mig! haha =)



jag hade heffaklumpen simon i sängen sist simon var borta :) han är en hjälpande hand i krissituationer :)

2010-10-15 @ 09:30:58
Postat av: Anonym

hehe. vad roligt att AP håller.Bra kvalla. Han är väl 21 han också.Far

2010-10-18 @ 07:08:23
Postat av: Märta svarar:

Mamma: <3



Emma: Haha, Simon berättade att du vidtog stora åtgärder när heffaklumpen var sjuk. Vantar, solbrillor och ombäddning. ;)



Pappa: Ja, helt otroligt bra kvalla! Sådana bra mjukisdjur görs fasen inte längre. 21 är han, som mig. Gamla och slitna, men håller ändå!

2010-10-18 @ 13:58:54
URL: http://marekal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0