Lillebror berättar

Pratade just med lillebror i tjugo minuter över telefonen. Tjugo minuter är ett väldigt långt samtal ska jag säga er! För att vara med lillebror alltså. Oftast varar samtalet mellan tre och fem minuter, och slutar alltid med att han hastigt, utan förvarning, säger "Jaja, nu ska jag äta, hejdå". Men idag, idag verkar vara en annorlunda dag. Kanske till och med en mycket bra dag!

Vi hann prata om väldigt mycket, skvaller från byn bland annat. Han berättade att på Valborg blev det fight på Byakrogen mellan en 40årig dam och en 20årig kille. Damen började att käka på killens mat och killen blev irriterad och sa att han tyckte att hon skulle gå därifrån. Då blev damen arg och kallade honom för typ "jävla invandrare" (haha, det här tyckte jag var så kul. Killen är übersvensk. Svenska föräldrar. Svenneefter- och förnamn. Typiskt byafolk att kalla vem som helst som irriterar dem för "jävla invandrare"). Sedan hoppade hon på killen och rev honom lite överallt, killen visste inte vad han skulle göra så han kastade två pizzaslices i ansiktet på henne. Haha, bara typ "Här får du, din jäkel!".

Åh, jag hade velat vara där och se spektaklet! Det är vad jag kallar en riktigt festlig Valborg. Jag hade nöjt mig med den synen, sedan hade jag kunnat gå hem och sova gott.

Feedback
Postat av: Cecilia

Hahaha. Only in Råneå. ;)

2010-05-06 @ 16:41:36
URL: http://soderbergskan.blogg.se/
Postat av: Marekal

Cecilia: Men eller hur?! Vilken jävla incesthåla det där är alltså (nu vet inte jag riktigt vart jag fick "incest" ifrån, men jag kan nästa svära på att det förekommer mycket incest i den där skiten)!

2010-05-06 @ 20:29:26
URL: http://marekal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0