Regn och kolsyremängd

Idag har det åskat. Två gånger. Och regnat ofantliga mängder svalt regn. Det känns skönare utomhus nu. Inte som den bastu som legat över oss i en vecka. Luften känns klarare, man kan andas igen. Och som Johanna sa idag, så känns det som att regnet renar luften. Sköljer bort allt damm. Hon har så rätt, min Johanna. Klok tös.

Nu ska jag tvinga i mig min cola. Råkade glömma den i fysen, varpå kolsyran försvann. Hatar läsk utan kolsyra. Det känns bara som att man dricker en seg sockersörja (vilken man förmodligen gör oavsett kolsyremängd, men även här känns det som att kolsyran gör drycken renare. Precis som regnet gör luften renare).


Förlåt för att jag är så tråkig idag. Min mensvärk tillåter inga skratt.

Feedback

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0