Torsdagsord

Man kan nästan tro att min blogg dött. Det har den inte. Den lever, om än i dvala. Jag lever jag med, även jag i något slags dvala. Det är vintern och det pisskalla vädret som bidrar mest till denna sömngångarversion av Märta och Märtabloggen. Och sedan jobbet. Och cykelturerna till jobbet. Utan alla dessa faktorer hade jag suttit och bloggat dagarna i ända, var så säkra! Känns dock skönt att jag inte lever i en html-baserad värld, att jag faktiskt inte är besatt av denna digitala dagbok, utan att jag faktiskt lever i en värld full av måsten och saker som SKA göras och saker som BORDE göras och känslor och tankar och tidiga kvällar och tidiga mornar och snö i skorna. Därav kommer bloggen lite i kläm. Men jag ska bättra mig. När det händer någonting intressant i mitt liv igen lovar jag att skriva!

De senaste två dagarna har jag och ett gäng andra medarbetare haft introduktionsutbildning. Lite miljö, lite säkerhet, lite kundservice, lite om IKEAs historia. Trevligt, lärorikt. Jag älskar mitt jobb på IKEA. Det känns fantastiskt att få möjligheten att delta i denna gigantiska koncern.

Ikväll såg jag och Martin The Walking Dead. Fyfan. Zombies. Fascinerande, men jävligt skrämmande. Nu har jag dock börjat läsa The Zombie Survival Guide. Tänkte att det faktiskt är bäst att veta hur man ska gå tillväga ifall det värsta tänkbara inträffar (då alla utom just jag blir zombies). Förbereda sig, liksom.

Jorå, såatteeeh... Mmm...

Nu har jag ingenting mer att tillägga, känner att den pinsamma tystnaden bli alltför påtaglig. Så - godnatt!

Feedback
Postat av: emma

vad kul att du trivs :)

2010-12-03 @ 10:44:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0