Lektion i fotboll

Jag är totalt ointresserad av sport. Jag förstår mig inte på hockey, jag förstår mig inte på curling (är det ens någon som gör det?) och jag förstår mig absolut inte på fotboll. Fot? Boll?
Det är i sig rätt trist, för min karl råkar vara väldigt fotbollsintresserad och missar liksom inte ett tillfälle att få sitta i soffan, med handen innanför byxlinningen, och tjuta till TV:n som visar en massa svettiga karlar som jagar en liten boll på en stor grön yta.
Igår när Inter spelade mot Barcelona försökte han lära mig lite om den underliga sporten. Tyckte så synd om honom, han försökte verkligen och jag förstod ingenting. Offside, vafan? Gult kort, vafan?

Men! Jag lärde mig faktiskt två saker. Ett: Messi är tydligen bästa fotbollsspelaren i världen. Två: Jag är längre än en fjärdedel av startelvan i Barcelonas lag.


Inte helt bortkastad tid på att lära mig om fotboll alltså! Det verkar ju finnas goda chanser för mig att bli ett riktigt proffs!

Feedback

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0