Damn you, Märta!!!

Eftersom att jag varit så snål, och rädd, har jag inte besökt någon frisör i Linköping hittills. Har klippt mig själv och varit hyfsat nöjd med mitt hår - framtill idag.
Fick vid eftermiddagskaffet ett lätt vansinnesutbrott över hur tråkigt mitt hår är, och kom därför på idén att förkorta den några centimeter för att få lite liv i det hela, när det värsta scenariot inträffar - jag klipper fel. Helt uppåt väggarna fel. Och där, i spegeln, ser jag hur mitt axelånga underhår helt plötsligt inte alls ser ut som jag vill att det ska se ut. Tio centimeter fel. Helt åt helvete. Hur klipper man tio centimeter fel?! Jag förbannar min impulsivitet så till den grad att jag aldrig igen kommer att våga göra någonting innan jag tänkt igenom det i minst ett år.

Så idag, mina kära vänner, har jag bokat klipptid. Imorgon klockan halv elva kommer jag att sitta i frisörstolen, och bita mina naglar och be till högre makter om en riktigt duktig frisör, som kan rädda mitt hår från undergång.


- Och nej, ni får inte se någon bild på min aktuella frippa.

Feedback
Postat av: Söderbergskan

Åh jag förstår din frustration - och SKRÄCKEN över att se sitt hår i det tillståndet. Men jag är helt övertygad om att du blir jättefin när du varit hos frisören! Och sen får du gå hem och träna på ögonmåttet. Pöss! :)

2011-11-08 @ 07:39:08
URL: http://soderbergskan.blogg.se/
Postat av: emma

jag vill se den NYA frippan! give it to us on the blogg!

2011-11-08 @ 11:22:51
Postat av: Simon G

haha ägd av dig själv...Jag tyckte inte ditt hår såg konstigt ut igår :P

2011-11-08 @ 11:56:04
URL: http://strandhus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0