Skräcken i natten

Åååh, vad jobbigt! Min karl ska jobba natt och jag kommer inte att våga sova utan honom, helt ensam i vår stora och tysta lägenhet. Han kommer att hitta mig med rödsprängda ögon imorgonbitti, med ett hårt grepp om vår skittunga stekgryta. Jag lovar. Jag kommer att sova tillsammans med sådant som kan ge en ovälkommen nattgäst så stor skada som möjligt. Ska nog bunkra upp med strykjärnet, stekgrytan såklart, FASS, möjligtvis vår omoderna och svintunga dammsugare, sprayflaska innehållande någonting frätande vid ögonkontakt och den största köttkniven jag kan hitta här i lägenheten. Fan, vilket blodbad det kommer att bli här om någon bryter sig in under natten. Men vadå? Man måste ju för fan försvara sig! Muskler har jag inte, så jag måste vara kreativ för att överleva natten. Ska bygga upp en modell av lägenheten också, för att kunna räkna ut  den snabbaste flyktvägen ut härifrån ifall mina vapen inte fungerar på min överfallare. Om nu min överfallaren överhuvutaget är av mänskligt slag... Vitlök och kors är nog också bra att ta med till sängen inatt. För säkerhetens skull, liksom. Man kan aldrig ha nog mycket ammunition.

Hjälp.




Feedback
Postat av: Johanna

Du kanske borde införskaffa en sån här : http://donsueco.blogg.se/2010/june/finns-pa-ikeainte.html

2010-06-13 @ 17:40:06
URL: http://jeayms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0