Uppdatering

Hej, familjen, som bara sitter och väntar på att bloggen ska uppdateras! Här kommer en, förhoppningsvis, efterlängtad uppdatering.

Valborg kom och vi valde att fira våren med att grilla. Grillspett, potatissallad, potatiskroketter, vanlig sallad, västerbottensostpaj, smores (typ Amerikanska flott-kex med nutella och marshmallows - jävligt gött) och självklart shots och bubbelvin. Dock råkade mina fingrar ut för en rejäl knivattack då jag hackade persiljan till v-pajen, med en jättevass Fiskarskniv. Rakt genom naglarna, två fingrar drabbade, brutalt mördade. Blödde rejält, så jag fick lämna matlagningen helt åt de andra tjejerna (karlarna var såklart kvällens grillmästare). Kvällen avslutades med kravall. Kravall är överskattat och jävligt skabbigt. Det lärde jag mig under kvällen. Och självklart att svinvassa knivar ska hanteras mycket varsamt, jag är tydligen ingen Jamie Oliver.

Dagen efter fick jag och Emma mersmak på v-paj, så vi bakade ytterligare en och tittade på film tillsammans med våra karlar. V-paj är världens bästa bakismat!

I veckan har jag varit väldigt ledig. Tillbringat mina dagar i soffan framför I Mumindalen, vandrat runt lite på stan, storhandlat på Ica Maxi, lagat middagar åt min arbetande karl och druckit flera liter kaffe. Just nu sparas timmar in på jobbet, vilket betyder att jag inte behövs lika mycket som förr. Men det är bara temporärt. Martin tycker att jag ska njuta av att vara ledig, för det finns ändå ingenting jag kan göra åt saken. Håller med, men det är svårt att känna sig tillfreds med att bara sitta hemma. Man blir rastlös. Men som sagt, jag kan inte göra så mycket åt situationen, så jag får helt enkelt ta tillvara på min "ledighet" på ett bra sätt. Typ skriva böcker och pjäser, odla kryddor i små kukor*,  eller bygga ett flygplan.

Så, där har ni en liten uppdatering, min kära familj! Saknar er alla, kom hit och hälsa på oss snart!


*jag menar självklart kRukor

Feedback
Postat av: Anonym

tack

jo man måste få röven ur vagnen och komma ner.

2011-05-06 @ 11:28:48
Postat av: Mams

Kul med lite news! Saknar dig med, ta de lugnt me kniven, puss

2011-05-06 @ 14:46:35
Postat av: emma

skriv en bok! jag vill läsa den :)

2011-05-06 @ 15:03:03
Postat av: Snuskiz

"... odla kryddor i små kukor." Höhöhöhö.

2011-05-07 @ 19:50:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0