Mör

Denna vecka har jag jobbat fyrtio timmar, efter imorgon. Kan säga att det känns i hela kroppen. Jag skulle säkerligen vara ett bra köttstycke om jag blev tillagad just nu - mör och saftig. Men en svag doft av vaniljbulle. Bakade bullar i måndags. Ca femtio stycken blev det. Idag, fem dagar senare, är alla slut. Nåväl, inget att gråta krokodiltårar över. Det är ju en himla tur att man faktiskt bakar bullar folk vill äta. Har inte så mycket annat jag kan skryta med, så min bulltalang kommer väl till pass.

Efter en påse ostbågar, en påse vinägerchips och en kaka Marianne-choklad har det nu blivit dags för mig att tänka på refrängen. Upp i ottan (nåja, klockan åtta) för att bege mig mot jobbet och lyfta skrot (nåja, fästa etiketter på returer). Tycker att ni nu kan ägna sex minuter av er dyrbara tid åt att lyssna på fantastiska Sia. Hon är underbar, helt enkelt en gåva sänd från ovan. Trots att jag lagt upp denna låt innan här på bloggen måste jag länka den här liveversionen också. Den är så fruktansvärt fin! Älskar när hon går bananas mot slutet. Så jävla mycket känsla.

Feedback
Postat av: emma

kul att du får jobba så mycket märtis! :) ååh jag skulle vilja äta dina vaniljbullar drewl. Puss

2011-01-30 @ 12:06:23
Postat av: Simon Gustafsson

Haha :) Jag ska lyssna när hon går banananas mot slutet :)

2011-01-30 @ 12:19:00
URL: http://strandhus.blogg.se/
Postat av: Johanna

Haha schysst smeknamn Emma - Märtis.



Grattis till allt arbete! Jag hoppas att vi kan fika någon dag!

2011-01-31 @ 20:12:39
URL: http://screamsbreakthesilence.blogg.se/
Postat av: Mr. coolawesomemegasuperspecialawesome Dude

bra, jag har velat baka bullar i 2 veckor nu!! men mamma säger bara imorn varje jävla dag! så när ni kommer upp i kall iglo klimatet blire bullbak!!

2011-01-31 @ 22:21:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0