Min syster

Min syster är så fin, söt och alldeles, alldeles underbar. Hon är så duktig på allting och hon är klok. Hon är envis och målinriktad. Ibland fastnar hon i sina egna dagdrömmar och man får säga hennes namn hundra gånger för att hon ska vakna upp, men även då är hon fortfarande lite borta. Det tycker jag är fint. Så fint. Trots att vi bor långt ifrån varandra håller vi kontakten och kommer bara närmare och närmare varandra. När vi var små slogs vi och hatade varandra ganska ofta. Men vi har växt och världens finaste vänskap har bildats ur dammet av de forna intriger och slagsmål med knytnävar och naglar. Hon är min lilla plutt, och snart tar hon studenten. Det stora klivet in i vuxenvärlden. Hon har ingenting att oroa sig för. Hon har hela världen i sin hand.



Feedback

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0