Lägesrapport från en blå soffa

Jag har varit bakis idag. Jag hatar att vara bakis.

Vi var ett gäng igår som gick ut och gjorde TV-serie-quiz och drack öl på en uteservering. Första gången för mig i år. Både quiz och uteservering. Det gick mycket bra för oss. Det dök tillochmed upp en fråga om Battlestar Galactica på quizet. Jag och karln blev så nöjda, för vi kunde såklart svaret.

Idag har ingenting hänt. Bakis, lite plugg. Imorgon händer det grejer - vi ska bada! Vi bakade matmuffins tidigare ikväll för att kunna ta med imorgon då vi ska vara borta hela dagen. Muffins med pesto, soltorkade tomater och fetaost. Så jävla goda. Godare än godis. Ja, godare än det godaste man kan tänka sig. Man karls kompis, som vi ska dra och bada med imorgon, kommer att bli grön av avund. Om han inte blir det är det något fel på honom.

Nu ska jag och min karl roa oss på varsitt håll i soffan. Han med tv-spel, jag med serie på datorn. Sedan sömn, så att vi orkar med det stora äventyret som väntar oss imorgon!


Det gick förresten bra att sova ensam i tosdagsnatt. Hade bara besök av tre spöken och en vampyr. Jag klarade mig galant. Krusifixet låg ju tillsammans med mig i sängen, så vampyren var en lätt match. Spökena hade bara kommit för att låna toaletten.

Feedback

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0