Gamla dagböcker

Började av en slump att läsa en gammal dagbok. En dagbok jag skrev till min katt som blev överkörd en sen vårkväll för sju år sedan. Jag kommer fortfarande ihåg allting så klart. Så tydligt. Hur jag hörde en bil som bromsade, däcken som tjöt i den kalla vårnatten. Hur jag sprang ut genom ytterdörren, för jag kände på mig att någonting inte var som det skulle. Och jag minns synen av mannen som steg ut genom förardörren, kan nästan känna lukten av den förfäran han kände. Och som jag grät när det visade sig att mina allra värsta farhågor besannats. Att det var min katt som hade blivit offer för trafiken. Jag bara grät och grät och grät. Stannade hemma från skolan i flera dagar. Och skrev små brev till min älskade katt. Usch, jag blir helt tjock i halsen av att läsa allting. Känslan över att förlora någon man älskar så högt. Och det barnsliga och lätt naiva sättet jag förskte att sätta ord på mina känslor med. Åh, vad det svider till i hjärtat av moderkärleken till mitt nyfyllda fjortonåriga jag:

10/4 2003
Jag kunde inte gå till skolan idag, för jag tänkte på dig. Om du hade levat nu hade du inte velat att jag skulle vara ledsen... Men då skulle jag inte ha någon orsak att vara ledsen. Men nu har jag det. Om du hade levat hade du jagat flugan som surrar omkring i mitt rum. vi alla saknar dig jättemycket! Idag har jag varit och pimplat med morfar. Jag fick många fiskar. Dom ska vi äta upp imorgon.
Hejdå min lilla älskling. Du ska veta att jag alltid kommer att älska dig. <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

(en ritad bild på en katt-tass och en människohand med texten "vänner" under)
*snyyyft*

14/4 2003
Till sommaren ska vi skaffa en till katt... Mamma säger att vi ska vara noga när vi väljer katt. Jag vill ha en katt som liknar dig så mycket som möjligt i både sättet och utseende, men vet att det är ganska omöjligt... Det finns ingen som du. Undrar hur W (vår andra katt) tar det om vi skaffar en ny katt. Han sticker nog direkt... W längtar oxå efter dig... Han sitter och tittar ut genom hallfönstret och väntar på att du ska komma, men det är svårt för honom att förstå att du inte lever längre. :'(
Men Nu Är Jag Ledsen!!! Saknar Dig Jättemycket!!!






Ååååååh, vad sorgligt det är att läsa den här dagboken!
Jag skrev mer eller mindre som en femåring...

Feedback
Postat av: Johanna

aw, blev ju tårögd! Hände ju mig för bara några år sedan..

2010-07-03 @ 12:01:22
URL: http://jeayms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0