Fotboll och besserwissers

Utanför vår lägenhet finns en massa fotbollsplaner, det är helt perfekt. Så, ikväll har vi spelat fotboll! Eller ja, spelat och spelat. Sparkat boll, rättare sagt. Himla kul, synd bara att konditionen är totalt icke-existerande. Kan springa tio minuter, sedan dör jag. Men det var hur som helst trevligt att träffa lite folk!

Två tjejer, runt sex år gamla, kom och höll oss lite sällskap efter ett tag. Tandlösa och med byxorna täckta av grönska. Himla söta, och så sjukt fulla med energi. De hade hittat en liten kärna från en persika och bad mig att öppna den, vilket inte gick. Sedan började vi prata lite. Eller, tjejerna gjorde det. Barn är så ärliga i sitt språk. Det är kul att lyssna till deras samtal.

Tjej 1: Vad var det du åt när du var i Thailand?
Tjej 2: Kokosnöt.
Tjej 1: Hon har varit i Thailand. Det är därför hon är så brun.
Tjej 2: Det är det inte alls det!
Tjej 1: Jo. Eller just det, din pappa är ju nästan svart.
Tjej 2: Nej, det är han ju inte.
Tjej 1: Jo, men jag menar att han är svart i pannan.
Tjej 2: Ja, men jag är brun för att jag kommer från Nigeria.
Tjej 1: Näe, det är inte därför. Folk har berättat!


...Sedan är barn små besserwissers också!


En trevlig kväll har jag haft. Hoppas att det blir fler fina kvällar med fotboll och sådant. Det är så djävulens skönt att vara utomhus nu.

Feedback
Postat av: Johanna

haha, ja! Apläskigt var det! gud ja,äntligen!Och det är sååå fint! *flummigt att du också hade skrivit ett "konversation inlägg" det kanske ligger mycket konversationer i luften just nu?! HEHe

2010-06-01 @ 22:42:06
URL: http://jeayms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0