FF

Min lediga dag, Fantastic Friday. Jag har fått uppdraget att handla idag. Drar mig lite för att gå ut i snön, såg att det börjat snöa igen. Men med sju minusgrader överlever jag nog. Jämfört med gårdagens nitton.

Försöker desperat att hitta på någonting att laga till middag. Gud, vad svårt det är. Pasta eller ris? Potatis eller bara sallad? Fisk eller quorn? Kiss eller bajs? Åååh.

Feedback
Postat av: Mams

Fredagsmiddag på Sörsidan: (du får recept för två portioner)

1 hackad lök, två små eller en stor finhackad vitlöksklyfta fräses mjuka i olivolja. Häll på en burka krossade tomater. Tillsätt 1/2 glas vitt vin (matlagn.vin går utmärkt)Låt puttra 10 min. Krydda upp rejält med grovmalen svartpeppar.

När detta är klart tillsätter du handskalade räkor (1/2 kg frysta m. skal blir bra) + fetaost (riktig som smakar!!) låter puttra snabbt så allt blir varmt. Servera med gott bröd till.

I morgon blir det Bakkopeppar-rätten! Lillebrors födelsedagsmiddagsönskemål... Puss o kram!

2010-12-03 @ 16:45:28
Postat av: G

Vi åt nachos <3 puss!

2010-12-03 @ 21:50:47
URL: http://picturesofhome.blogg.se/
Postat av: Simon Gustafsson

kiss, ät kiss

2010-12-04 @ 17:58:28
URL: http://strandhus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0