Nummer två

Idag är en dag då allting känns så fult, och tråkigt. Jag, vädret, lägenheten. Sitter och maratondricker té, kollar inredning på nätet och tar mig samman föratt ringa ett telefonsamtal angående mitt dagspass imorgon. De som bestämmer på jobbet har tänkt att jag ska jobba ensam imorgon, på en avdelning jag varit på en enda gång (i sammanlagt fem timmar). Hur tänker man då, undrar jag? Vill dessa människor att jag ska göra ett dåligt jobb? För det är ju med sannorlikhet vad som kommer att ske. Känner mig liksom...sviken. På något sätt.

Hur som helst, innan mitt samtal till arbetet har jag tittat runt lite på saker (IKEA) som skulle få vår alltför tomma och dystra lägenhet att bli lite mysigare. Eller i alla fall inte så tom. Nu gäller det bara att fråga karln om lov... Hehehe.


1. AGEN fåtölj, 299:-
2. FREDRIKA metervara, 49:-/meter
3. KASSETT förvaringslåda, 59:-
4. SMÅDAL tv-bänk, 499:-
5. Ficus Microcarpa Ginseng (?!), 299:-


Det behövs betydligt fler saker för att här ska se hemtrevligt ut, men resten hade jag tänkt hitta på loppis. Lampor, småburkar, galna kuddar och ramar.

Nä, nu ska jag gå och göra nummer två, sedan ringa arbetet. Wish me luck (mest med arbetet, nummer två kan jag göra utan lyckönskningar)!

Feedback

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0