Pensionärernas galna afton

Ojoj, hård kväll igår... Hah, nää, skoja! Aldrig en hård kväll för mig, jag är så dålig på att dricka alkohol. Alltså, inte dålig av det faktum att jag blir fullast av alla och dansar i tubsockor och peruk på borden, utan att jag inte alls tycker att alkohol är kul. Det är äckligt. Verkligen äckligt. Sedan blir man bakis också. Nej, tacka fan för hemmakvällarna!

Igår hade vi faktiskt planer på att gå ut, för en gångs skull. Vi bjöd över min karls kompis och vi satt och drack och snackade och snusade. Kvällen slutade med att klockan hann bli halv tolv, jag blev skittrött, min karl ville ha ostbågar och kompisen hade ändå tänkt lämna krogen vid ett. Så, kompisen gick hem och jag tvingade min karl att beställa hem mat från Max (sjukt värt sina tvåhundrafemtio spänn, ångrar ingenting).

Hur som helst var det en mycket trevlig kväll. Vi bestämde väl att vi skulle ta utgången någon annan helg. Fast, jag vet inte. Jag trivs ändå bäst hemma, i soffan, under helgkvällar. Där jag kan ligga i fula, trasiga och urtvättade H&M-plagg, och trycka i mig ostbågar. Bara ignorera att osbågar luktar lika illa som spya. Det är härligt.

Mamma ringde för ett tag sedan, och jag berättade om vår supergalna kväll. Hon kallade oss för pensionärer. Med all rätt, för ärligt talat gör det inte mig någonting. Jag är i alla fall en stolt tjugoettårig pensionär.

Feedback

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0